Frågor och svar

Här har vi samlat det vanligaste frågorna, som vi tror att du som kund vill veta om Strikk. Om du inte får svar på din fråga kontakta oss på info@strikk.se

Har ni en butik som jag kan besöka?
Vi har en fysisk butik på Vallgatan 23 i Göteborg. Där har vi sedan -97 sålt kvalitetsgarner samt egen stick -design. Vårt mål är att hålla högsta kvalitet och ge god service.

Hur beställer jag från Strikk?
Du kan beställa direkt på www.strikk.se eller via telefon 031-711 37 99

BESTÄLLA FRÅN UTLANDET
Det går alldeles utmärkt! Ring eller maila in din beställning. Sen kan du välja om du vill göra en kortbetalning på telefon eller sätta in beloppet på vårt Pg nr. Följande uppgifter behövs för att göra en utlandsbetalning.
IBAN nr: SE12 9500 0099 6042 0692 3940
Bic / Swift adress: NDEASESS
Postens avgifter för porto tillkommer.

Vad ingår i priset?
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms.

Hur fungerar er orderbekräftelse?
När du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen, så kontakt oss.

Kan jag själv komplettera / ändra min order?
Nej det går inte att göra ändringar online, men hör av dej på telefon, så försöker vi lösa din förfrågan.

Vilka olika betalningsalternativ finns?
Vi erbjuder fakturabetalning, direktbetalning, kortbetalning och delbetalningsupplägg genom vår Klarnakassa.

Hur fungerar fakturabetalning?
När vi skickar din försändelse får du en faktura skickad till din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer en fakturaavgift på 29:-

Är det säkert att betala med kort?
Kortbetalningarna sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltlighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Hur fungerar 3D Sercure?
För att öka säkerheten för kortanvändning över interned har ett lösenord införts som kallas 3D Secure. Med lösenordet legitimerar du dej när du betalar med Visa eller MasterCard. Om du inte har skaffat en 3D secure kod, gå in på din internetbank och aktivera lösenordet, tjänsten är avgiftsfri.

LEVERANSFRÅGOR
Vad kostar frakten?
Vi skickar fraktfritt vi order över 500:-
Under 500:- har vi en fast porto och exp kostnad på 49:-

Hur lång är leveranstiden?
Vi postar tisdag och torsdag, så beräknad leveranstida är 2-5 arbetsdagar beroende på när ordern läggs.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
Du har 14 dagar på dej att hämta ut paketet efter att du har fått din sms-avisering.

Hur får jag min vara levererad?
Vi skickar med posten och varan levereras till ett av postens ombud, eller mindre försändelser levereras direkt hem som varubrev.

RETUR OCH REKLAMATIONER

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du har ångrat ditt köp, har du möjlighet att returnera din vara inom 10 dagar. Du står själv för returfrakten och återbetalning sker sedan inom 14 dagar från det att vi fått tillbaka varan i oförändrat skick.

Om jag vill reklamera en vara?
Returnera din vara och skriv vad reklamationen gäller. Om vi betraktar varan som felaktig sker sedan återbetalning inom 14 dagar inklusive ditt utlägg för returfrakt.