Frågor och svar

Här har vi samlat det vanligaste frågorna, som vi tror att du som kund vill veta om Strikk. Om du inte får svar på din fråga kontakta oss på info@strikk.se

Har ni en butik som jag kan besöka?
Vi har en fysisk butik på Vallgatan 23 i Göteborg. Där har vi sedan -97 sålt kvalitetsgarner samt egen stick -design. Vårt mål är att hålla högsta kvalitet och ge god service.

Hur beställer jag från Strikk?
Du kan beställa direkt på www.strikk.se eller via telefon +46(0)31-7113799

Kan jag beställa från utlandet?
Det går alldeles utmärkt att beställa från utlandet! Välkommen att kontakta oss via info@strikk.se eller på tel +46(0)31-7113799 med din beställning.
Du kan betala med kort via telefon eller göra en insättning till vårt Svenska Pg-konto; Pg. 692394-0
Följande uppgifter behövs för insättning från utlandet:
IBAN nr: SE 12 9500 0099 6042 0692 3940
Bic/Swift adress: NDEASESS
Postens portokostnad till respektive land tillkommer.

Vad ingår i priset?
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms.

Hur fungerar er orderbekräftelse?
När du har gjort din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress som gäller som kvitto och är en garanti på att ordern har gått igenom. Det är viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Har du gjort en beställning och inte fått en orderbekräftelse från oss på mailen så kontakta oss via info@strikk.se

Kan jag själv komplettera eller ändra min order?
Nej det går inte att göra ändringar online, men hör av dig på telefon +46(0)31-7113799, så försöker vi lösa din förfrågan.

Vilka olika betalningsalternativ finns?
Vi erbjuder fakturabetalning, direktbetalning, kortbetalning och delbetalningsupplägg genom vår Klarnakassa.

Hur fungerar fakturabetalning?
När vi skickar din försändelse får du en faktura skickad till din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer en fakturaavgift på 29:-

Är det säkert att betala med kort?
Kortbetalningarna sker genom Klarna. All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortets giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Hur fungerar 3D Sercure?
För att öka säkerheten för kortanvändning över internet har ett lösenord införts som kallas 3D Secure-kod. Med lösenordet legitimerar du dig när du betalar med Visa eller MasterCard. Om du inte har skaffat en 3D secure-kod så går du in på din internetbank och aktiverar lösenordet, tjänsten är avgiftsfri.

LEVERANSFRÅGOR

Vad kostar frakten?
Vi skickar fraktfritt vi order över 500:-
Under 500:- har vi en fast porto och exp kostnad på 49:-

Hur lång är leveranstiden?
Vi postar tisdag och torsdag, så beräknad leveranstiden är 2-5 arbetsdagar beroende på när ordern läggs.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
Du har 14 dagar på dej att hämta ut paketet efter att du har fått din sms-avisering.

Hur får jag min vara levererad?
Vi skickar med posten och varan levereras till ett av postens ombud och mindre försändelser levereras direkt hem till dig som varubrev.

RETUR OCH REKLAMATIONER

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du har ångrat ditt köp, har du möjlighet att returnera din vara inom 14 dagar. Du står själv för returfrakten och återbetalning sker sedan senast inom 14 dagar från det att vi mottagit din bekräftelse på att du vill nyttja ångerrätten.

Om jag vill reklamera en vara?
Returnera din vara och skriv vad reklamationen gäller. Om vi betraktar varan som felaktig sker sedan återbetalning senast inom 14 dagar inklusive ditt utlägg för returfrakt.