Vantar & sockor

Sticka vantar handledsvärmare sockor

Här hittar du Strikk studios stickmönster på vantar sockor och handledsvärmare. Fler beskrivningar på sockor och vantar finns i butiken. Fråga oss gärna om tips!


Tips från Strikk +


Sticka vantar

Att sticka vantar är ett litet men roligt stickprojekt. Tumvantar och fingervantar stickas oftast på strumpstickor. Du kan också välja att virka ett par vantar. Med ett grovt garn och tjock nål gör du dem på en kväll!
Du kan sticka dina vantar enfärgade eller i ett med mer eller mindre avancerat mönster.
Vi har ett stort sortiment av passande vantgarner. Tex Rauma finullgarn, Arwetta eller Peruvian. Här i vår webshop hittar du ett par enkla mönster på vantar. I butiken på vallgatan har vi flera fina böcker med massvis med beskrivningar på mönsterstickade vantar.

Sticka handledsvärmare

Trenden med handledsvärmare kommer och går och den här säsongen är det mer rätt än någonsin. Sticka dem gärna långa så att de veckar sig på armen.
Strikk studio har flera snygga stickmönster på handledsvärmare.

Sticka sockar

Många älskar att sticka sockor! Hos oss hittar du både tunna strumpgarner och grövre sockgarner. Vi har enfärgat sockgarn och sådant som blir spräckligt eller randigt.
Många sockgarner innehåller nylon för slitstyrkans skull men om du inte sliter så mycket på dem går det bra med ett rent, fast ullgarn. När man stickar sockar använder man vanligtvis strumpstickor.
På nätet finns en uppsjö av gratisbeskrivningar på sockor och här hittar du några från Strikk studio.


PlaggtyperFiltrera plaggtyper

Sortera efter